Alla inlägg under juni 2009

Av nicklas - 30 juni 2009 22:01

Fan jag har haft ont i ryggen ibland när jag vaknar på morgonen. Jag påstår att sängen e kass, men Virre säger att jag ligger på rygg o sover som en krokig ostbåge. Jag vägrade att tro på detta då jag inte kan somna i ryggläge, så virre tog kort på mig inatt...ha ha ha..Kolla in Al Bundy med handen i kallingarna även i sömnen...kungligt!!

Av nicklas - 30 juni 2009 19:19

Igår va det dax för Mörrum-Hookers att åka ut o dra lite feta borrar igen, Leffe hämtade mig vid halv 6 tiden(Piiiiilsner...he he) sen drog vi ut för att fånga tångräkor...Virre va vid havet(suprise:) Efter några fina håvningar av räkmannen Leffe så  hade vi en 30-40 st..Nöjda med fångsten så drog vi vidare till det inplanerade fiskestället..Det va ganska tidigt ännu så vi hade inga större förhoppningar att det skulle hugga direkt, men solen sken o ölen va kall så det va pokkafint ändå!!En timme senare så kom även MörtaTobbe med 3 spö riggade o klara..vi va påg!!Helt plötsligt tog Leffe på sig Tobbes cyklop o dök i, han simmade runt som en förvirrad bäver för att se om det fanns några fiskar som stod under ytan o lurade..Om det fanns det innan så har de nog simmat till Polen nu..

Tiden gick, men inte ett hugg. Vid 9 tiden så va Leffe tvungen att dra för han skulle iväg o träna, tio över nio så drog jag den första borren...ha ha, så går det!!

Jag tog borre efter borre, helt galet...Tobbe hade lite problem, han hade bara tagit 2 o jag fortsatte att dra upp dom..Jag sa till Tobbe att han måste göra mothugg och det va tur att jag inte stod bakom honom!! För när flötet dök så slet han tag i spöt för kung o fosterland,hade man fått flötet på paketet i den hastigheten så hade man varit med i gosskören nu..Tobbes dödskast :)När vi hade tagit ett gäng abborrar så kom det par från Stockholm som hade sin båt i närheten, damen tittade på alla abborrar o frågade vad det va för fisk...hmmm!!Abborre sa jag, så ser de inte ut i saluhallen sa hon...ha ha,jag skulle sagt att det va kor som vi skulle sälja till Arla...

Leffe kom tillbaka från träningen och fick se all fisk(aaaaaaavis)..men han lyckades ta 2 iallafall :) Totalt 16 borrar blev det och jag är fortfarande abborrekung...Grattis Leffemannen på namnsdagen..


Jag har sett gårdagen, jag känner morgondagen

Av nicklas - 28 juni 2009 19:43

Heeello...Igår vad det stenhård pengapoker på min veranda, det gick hyfsat i början då vi körde tunering(kom trea) Men på cashgame så gick det sämre..Fan, jag satt på asbra kort hela tiden, men träffade ingenting..Jag åkte ut på A-J FYRA gånger...Carina vann tuneringen och tog hem storpotten, grattis igen.I morse åkte vi till sillsnäs(skitskumt namn) för att sola o bada..Riktigt fin strand o inte så mycket folk..När vi kom dit så va redan Irma, Jan o Erika där, senare kom även Morgan o Eija med ungarna..

Det va soft att sitta i solen o läsa o snusa en hel dag..

Jag satt i min brassestol o läste då Jan sa till mig o kolla bakåt..Där stod en naken tyskjävel o torkade sig i röven med handuken, vafan!! Nästa gång jag åker till tyskland för att handla öl  så ska jag gå naken in i affären o ställa mig bakom närmast tysk o torka mig i röven, för så kan man ju göra när man vill!!

Innan vi körde hem så stannade vi till på pizzeria oasen i sandviken..där blev det pizza o Jan bjöd på en pilsner...najs!!

Imon börjar sista arbets veckan innan semestern...göööööött!!!

Lite bilder från pokerkvällen o stranden idag..En fin bild på min syster Ida o Noah med..


Det viktiga i livet är inte så mycket var vi är, utan i vilken riktning vi rör oss.


Av nicklas - 27 juni 2009 13:27

Igår va gobbatrollet o Marita här, vi käkade blåmusslor o tiger räkor. Ett par pilsner o whiskey blev det oxo i toner till Johnny Cash. Farsan genomgick barnvakts kursen med betyget väl godkänt. Han matade Noah o det va synd att Noah inte la en laddning i blöjan som han brukar göra när han sitter hos farfar..he he. Jag fick höra något skitskoj igår, när farsan dammsuger så lyssnar han på 666 the number of the beast med Iron Maiden.När låten kommer i gång så drar han så snabbt med snabeldraken så dammet yr i lägenheten...ha ha vilken syn! Hörde ni att de rånat banken i Mörrum igen, va fan man kan ju lika gärna råna en uteliggare. Tänk när de delar på bytet, det kanske räcker till en kebabpizza o fyra folköl...suck!!

Ikväll kommer svärfar Anders,min svåger putte, Janbanan o två andra som jag inte träffat innan. Vi ska spela poker o svinga ett par bägare..nice!

Virre o Noah ska till mormor Irma..Just nu ligger Virre o steker sig vid havet, jag o Noah är hemma o lever rövare. Jag ska bada honom snart, det är skitskoj för hans fötter går som en utombordare i badbaljan o hela badrummet blir dyngsurt..När jag gjorde lumpen så åkte jag jorden runt med minfartyget HMS Carlskrona, nu ska jag berätta en rolig sak som hände  i Egypten. Tidigare på resan hade vi varit i Puerto rico, där köpte jag ett par Ray Ban skitbillig. Jag va såklart nöjd då man hade ca 60 kr om dagen i lön. Senare under resan så satt jag och ett par lumpenpolare i Kairo o hinkade bira. Då kommer det fram en lokal förmåga till mig o vill sälja en massa skit som han gjort själv i lera, tex: En skelögd sfinx o en pyramid som såg ut som en skokartong.Jag ville såklart inte ha något men han gav sig inte. Han tjatade som fan och gick lottlös runt bland de andra. Tillslut kom han fram till mig igen och sa på dålig engelska: om jag får prova dina solglasögon så går jag sen. Halvfull som man va så gav jag dom till honom, tjoff, så sprang han iväg på ett haltande sätt. Jag sprang efter honom o sparkade till hans ben för att fälla honom...Döm om min förvåning när benet for åt ena hållet o han åt andra...gubben försökte springa ifrån en 20 åring,  med en benprotes...ha ha ha, kommer fan aldrig glömma det!!

Här kommer dagens visdomsord o en bild på peter, stolt gudfar till Noah.


Följ inte redan upptrampade stigar.

Gå istället där det inte finns någon stig och lämna ett spår...

Av nicklas - 26 juni 2009 18:45

Yoooo...Ännu en varm o härlig dag, förutom på jobbet där det är 128 grader..minst!! I dag är det fredag o då slutar vi kl 13.00..nice O på fredagar så pratar jag o Mörtatobbe(medlem i Mörrum-hookers) fiske o softar..hehe..Efter jobbet så drog jag in till Ktown, Virre o Noah va med mormor, moster o morfar nr2 Jan på stranden..Jag va o klippte mig hos min favorit jugge, han är kung med saxen!! Helt ärligt, FAN va det är skönt att slippa karlshamn o alla lilahåriga socitetskärringar som tror att små kravbananer är framodlade just till dom. Innan de går ut på morgonen så sminkar de sig med modell lera o byggnads spackel. Sen tar de på sig en rävmössa o går ut på stan och tror att man ska buga o hålla upp dörren till dom...Lite av min ilska kommer ifrån att jag körde ner till fiskeaffären för att köpa lite livsnödvändiga saker, sen gick jag till rökeriet för att köpa lite blåmusslor. På vägen dit så möter jag tre st lömska damer, de stannar till o den ena snemålade apan säger: FY vad han ser ut..Jag kontrar med: mitt är självförvållat, vad har du för ursäkt? Shit va arg hon blev, hon stod o fräste som ett bastuagregat..ha ha..I kväll kommer Marita o farsan, även kallad gobbatrollet.Vi ska äta blåmusslor o grillade tiger räkor.  De ska även få en snabbkurs i barnvaktning, jag o Virre ska på tivolirock o då ska de ha Noah..Min lillasyster är 19 år, så de är lite ringrostiga men det kommer att gå fint..Här kommer dagens visdomsord o bilder på min mor o far som har fått stå ut med mycket skit under åren, men det blev ju bra tillslut :)


Gör det du tror på

och tro på det du gör

Allt annat är slöseri med kraft o tid

Av nicklas - 25 juni 2009 22:03

Vi grabbar i mörrum-hookers va sugna på att pjyna lite abborre för några dagar sedan. Leffe plockade upp mig i mörrum, sedan styrde vi kosan mot boamark till lille Jesse(ordförande i machoman styrelsen)..Redan då hade man såklart klämt 2 pilsner i vanlig ordning, för är det något som jag tycker om så är det öl :) Hemma hos Jesse så fick vi reda på något som vi länge misstänkt: Jesse är rädd för grodor!! Särskilt när de hoppar mot honom..senare under kvällen fick vi se ännu ett exempel på ren skräck, MÅS skräck!! Efter ett antal timmar på sjön, så ville Leffe fiska lite med sin popper(yt wobbler) längs grynnet. Han fick iväg ett kast som innehöll drömmar om stora borrar eller ilskna gäddor, men fick en...Fiskmås..

Fiskmåsen flög ner o slök poppern i ett naffs, blev krokad o flög iväg.

Nere i båten satt Leffe o höll i sitt spö när måsen flög omkring o gastade..Måshatare som man är så skrattade jag gott, men då från ingenstans fick vi uppleva en rädsla som fick tiden att stanna..Jesse satt kallsvettig o såg måsen närma sig när leffe vevade in, då kom mås nr 2 och ville smaka på vad mås nr1 hade i näbben. Mås nr 2 flög in i linan o trasslade in sig, nu har Leffe fångat två måsar på ett kast...sweet!!

Jesse va fylld av skräck o ville inte ha in måsarna till båten, så när den ena måsen lyckats ta sig loss så fick leffe kapa linan..:(

Så nu flög måsen omkring med ett drag o 3 meter lina efter sig, till slut så tvärdök den o rullade runt lite i vattnet...Leffe fick tag i måsen o krokade loss den...störda som måsar är så började den genast att flyga omkring som inget hänt..Jesse rodde in oss till land med dödsångest i blicken o en rand i kalsongen, men han klarade sig denna gång..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards