Alla inlägg under augusti 2009

Av nicklas - 29 augusti 2009 14:22

Fan, tycker att det blåser höstvindar...ÄNTLIGEN!! Fatta va fisk Mörrum-Hookers kommer att dra nu när vattnet blivit kallare..mmmmm :) I morse drog jag iväg in i skogarna där jag trivs bäst o metade mört...Jag o shimano ska ta ett sista kräffsafiske nästa v, så vi behöver typ 100 mörtar..

När jag kom hem från fisket så drog virrovich o Erika in till K-hamn, så jag o Noah har rulat hemma!! Noah har fått gröt..ha ha, det e skitskoj att mata honom...han gapar som en abborre när skeden närmar sig..Efter lite lek o kräk så blev det bad, så nu luktar han som en ljummen sommarkväll!!(istället för kräk o allt annat han tuggar på :) Ikväll så ska vi till Sara o hennes fam, har aldrig varit där eller träffat hennes gobbe..men det blir nog fan skoj!

Sara hade frågat Virre om jag drack öl..ha ha ha..tja ,va tror ni hon svarade? :)Morsan o några till undrar varför jag inte lägger in fler visdomsord, då jag inte har något bra svar på det så slänger jag in ett idag.

`ATT VINNA SJÄLVINSIKT ÄR EN LIVSLÅNG UTMANING OCH FÖRSTA STEGET MOT ATT LÄRA SIG FÖRSTÅ ANDRA`

Kolla in Virre pjynfiskaren :)

Av nicklas - 24 augusti 2009 21:35

Då va kräffsaskivan avklarad..Det va många som blev dåliga av kräftorna :)

Men annars så va det ett kanonkalas, det va både allsång o karaoke...

Jesse han va kung när han helt plötsligt talade flytande finska(tyckte han)

Virre fick en dålig kräfta o sa godnatt ganska tidigt..Jag fick Emil till att sjunga möte i monsunen, succe som vanligt..Han blev tydligen sugen på äventyr efter ha sjungit om pirater o de sju haven, för han tyckte att han skulle gå till Kyrkhult framåt morgon kvisten..En mil gick han sen fick han lift..ha ha!!Tack alla för en kanontrevlig kväll!!

Av nicklas - 22 augusti 2009 10:33

Idag är det kräffsaskiva hos svärmor, kommer att bli riktigt skoj..Rykterna går att en karaokemaskin finns på plats ;) Ska tvinga upp Emil, så att han kan sjunga möte i monsunen..det är nog det roligaste jag sett,han kan alla verserna typ 22 st.. Noah ska hem till Farfar, det tycker han om!

Lite bilder på tjejerna o en gammal bild när jag o Virre bodde i lägenhet..

Av nicklas - 21 augusti 2009 22:28

Min kärlek, älskar dig!!

Av nicklas - 20 augusti 2009 20:30

Jaha,,då har lille Jesse oxo börjat blogga..känns oroväckande då jag har hängt ut honom lite här..ha ha! Ni kan kolla in hans blogg under mina länkar, men tro inte på honom när han kallar sig för abborrkungen. De stora borrarna tar man i havet, men jesse är rädd för havet så han tar bara pjyn i honnasjön :)

Hittade lite roliga bilder när jag o Virre va hos syrran i Rödeby..jag o syrrans gobbe Henry hittade en massa roliga peruker,några öl på det sen blev det såhär..enjoy!

Av nicklas - 19 augusti 2009 20:15

En låt till min kompis Jesse som är livrädd för grodor...håll Emma i handen när du kollar på klippet...

Av nicklas - 17 augusti 2009 16:59

Tjeeeena..har inte skrivit på länge, har haft pokkamycket att göra..

Förra veckan så fiskade jag o Shimano kräftor från månd till Torsd, vi ville ha revansch för de tomma burarna sist...o det fick vi!!

Vi steg upp 1  1/2  tim tidigare o vittjade burarna innan jobbet, sen betade vi om på vägen hem..Det va lyckat vi drog upp 400 kräftor, så både ja o Tobbe har kokat kräftor som galningar!! I fredags så drog Virre o Erika ner till Helsingborg,de åkte till Irma o Janbanan som va på vallåkra träffen med husvagnen..Jag o  Noah åkte till Gobben, där bjöds det på Tacos o kall öl..mmm..I Lördags så softade jag o grabben, Virre o Erika kom hem vid åtta tiden..sen körde lillsyrro in dom till Loch Ness framåt natten ..Det va på tiden att hon fick ut o busa en helg o sova länge..jag är ju iväg rätt mycket på fiske...Så det har varit en lugn helg, kanke bra då vi ska på kräftskiva hos svärmor till helgen..Jesse,Emma,Leffe o Emil ska med...det kommer bli riktigt skoj...dax för middag...hoj..

Av nicklas - 9 augusti 2009 13:42

Igår va hela Mörrum-Hookers+ lärlingen långt inne i skogen för att fånga storbågen..Kvällen va perfekt o förhoppningarna va stora..Det va grymt varmt i vattnet så de stora fiskarna va inte på hugget, men brorsan lyckades lura en mindre båge med en spinnare o Jesse tog en på mete.

Jesse vann då brorsan är lärling o hans fisk räknas inte!!

Lite senare framåt kvällen så drog vi till en annan sjö o betade våra burar, jag o shimano rodde ut o kastade i burarana på lämpliga ställen..

När det börjat mörkna så tände vi grillen o softade..Jag garvade gott åt brorsan, för vart han än gick så ramlade han.. Hela hans huvud va fullt av löv o ris, han såg ut som skogsmulle..ha ha

När det va mörkt så började vi lysa efter kräftor med ficklampor, inte ett liv!! Vi började bli riktigt oroliga o bestämde oss för att kolla burarna..inte en kräftusling!! Pesten måste ha härjat i sjön, synd!!

Men det fanns något positivt med allt ändå, för när vi lyste efter kräftor så såg vi tre gösar simma förbi..Så nu blir det gösfiske i den sjön i veckan.

Tack för en grym kväll boys..(kolla in storleken på havskräftorna vi käkade i fredags)

Ovido - Quiz & Flashcards