Alla inlägg under mars 2010

Av nicklas - 27 mars 2010 13:42

Tjena, tjena...Igår så blev jag sugen på grillat så jag drog igång grillen o fixade lite kylling med majskolvar som tillbehör..Leffe kände lukten ända till Karlshamn o blev inbjuden på mid..Vi käkade gott o planerade vår utflykt idag..

I morse så drog jag, Leffe o Tobbe i väg för att dra Lax..o vilket fiske det blev..

Leffe hade hittat ett drag som de va helt galna i..Han drog upp 4 st, jag fick nöja mig med en liten..men det va ändå gott att dra årets första..Leffes största låg runt 6 kilo..Tobbe gick lottlös,men vi ska dit igen när isen släppt helt o kroka de riktigt stora...Det kommer att bli en bra början på säsongen då jag ska dra röding o borrar nästa v...

Man lever inte för att fiska, man fiskar för att leva!!!

vi hörs..

            

Av nicklas - 21 mars 2010 20:00

Nu har vi firat stora killen Noah med släkt o vänner...han fyller ett år imon men vi firade honom idag..Vi bjöd på pastasallad(men inte hembakat bröd Jesse) Virre hade bakar bullar o sockerkaka, sen hade jag gjort 2 st tårtor i morse..

Noah fick jättemycket fina saker,kläder, leksaker, filt med sitt namn på o pengar.

Sen fick han en jättefin o bra cykel av morbror Putte...

Noah tackar alla för presenterna han fick, han somnade gott nu o ser fram emot att fira sin stora dag med mamma o pappa imon...

                              

Av nicklas - 20 mars 2010 20:16

Heeej.. I går hade Mörrum-Hookers flanellfredag hemma hos oss..Jag o Leffe va lömska o kom på att man måste ha flanellskjorta på sig när man fiskar, då vi inte har något bra fiske på gång så bestämde vi oss för att ha flanellfredag..Reglerna va enkla, man kommer inte in i huset om inte skjortan är på...Virre åkte med Ingela till skåneland för att hälsa på Katja, så jag o Noah va hemma o inväntade mina fiskebröder..Leffe åkte tåg till mörrum från jobbet i Bromölla, när vi såg att han var på ingång så upptäckte vi att flanellen va inte på...så han fick helt enkelt byta om utanför dörren...sen va han välkommen in..haha!!!

När gubbarna hade samlats o Noah krypit till kojs så slängde jag ihop en fisksoppa med torskfilé,räkor o kräftstjärtar, vitlöksbröd till det...Soppan var tydligen god, för Leffe slickade grytan ren  

Efter maten så dök även lärlingaRagge upp, han vann priset "kvällens fulaste flanell"...ha ha, fan vilken kunglig skjorta han fått tag i..

Kvällen fortsatte i vanlig ordning med fisketema, vi kollade på en fiske film där de drog riktigt feta Abborrar..man kunde se i rummet hur det ryckte i händerna på gubbsen, vi är riktigt fiskesugna nu!! Efter filmen så drog vi igång en pokerturnering som Leffe vann, shimano kom tvåa..bra gjort då han aldrig spelat innan..Jag kunde tyvär inte va med o spela så mycket för Noah tyckte att vi hade så roligt o ville vara med, han vaknade kl 22.00 o va uppe till 01.00...han vägrade sova..Leffe gav Noah lite mat sen somnade han nöjd med att ha fått känna av den goda stämning o gemenskap som råder då Hookers samlas..Tack för ännu en lyckad kväll boys...I morgon ska vi ha kalas för Noah, stora killen fyller 1 år på månd...återkommer till det på månd..ha en fortsatt fin helg vänner så hörs vi...

                    

Av nicklas - 12 mars 2010 19:58

Jaha, idag skulle vi till Hbg men Linda o olas tös började kräkas igår så vi stannade hemma...I dag tog vi en tur till farmor o farfar istället, drack kaffe o åt smörgåsar..noah han åt macka o farmors äppelmos, det gillar han! Jag har oxo blivit helt kass, gick till jobbet ändå i morse..skulle jag fan inte gjort..

Har gått som en zombie med rinnande näsa o blöta ögon, men som abborrekung så är man ju en riktig viking o tål allt!!! ska dricka te med honung o whiskey nu, det hjälper ju alltid mot något  ..vi ses era döskallar..kolla klippet, vilken kung!!

     

  

Av nicklas - 9 mars 2010 18:50

  Tjeena, whats up? Här är allt lugnt..har hunnit med Hookersfest, fiskat havsöring o varit hos sara o Johan på mid...fullt ös..Till helgen drar vi nog till Helsingborg o hälsar på Virros kusiner..Faaan va man är sugen på fiske nu, längtar något så förbannat tills isarna släpper så man kan dra igång med seriöst fiske..om typ 2 veckor så åker vi upp till mia o örjan i norrlandet, då ska vi fiska röding o sik,niiiice!!!Kolla bilderna när noah pussar sig själv..o så va gudfar på besök i fredags...                

Ovido - Quiz & Flashcards